Doncafé kroz vreme

Osnove za današnje poslovanje kompanije „Strauss Adriatic” postavljene su davne 1992. godine, kada je osnovano porodično preduzeće „Golex Product“. Danas „Strauss Adriatic” predstavlja jednog od lidera u oblasti prerade kafe i proizvodnje napitaka na bazi kafe. Nazivi kompanije i brendova brižljivo se grade počev od osnivanja i danas su sinonim za kvalitet proizvoda i profesionalni rad.

Kompanija je počela da radi sa svega 28 zaposlenih i skromnim proizvodnim kapacitetima. Neverovatna želja da se uspe i istrajnost izdvojili su ovo porodično preduzeće od konkurencije.

Krajem 2000. godine lansirana je prva kafa pod jedinstvenim brendom Doncafé.  Nakon velikog uspeha brenda Doncafé, „Golex Product” postaje  „Doncafé Group”, koji manjinskim delom nedugo zatim postaje vlasništvo izraelske kompanije „Strauss Elite” (danas „Strauss Coffee”).

„Strauss Coffee” je kompanija koja se bavi proizvodnjom kafe i predstavlja petu najveću kompaniju po prometu kafe u svetu i jednu od kompanija sa najbržom stopom rasta u proteklih pet godina u sektoru kafe. Potpisnik je Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija i člana 4C organizacije, koja promoviše fer trgovinu kafom za unapređenje sveta kafe.

Godine 2005. tadašnji „Strauss Elite” otkupljuje i preuzima celokupno vlasništvo nad kompanijom „Doncafé Group”, kada počinje novo poglavlje u poslovanju kompanije. Iste godine „Strauss Adriatic” postaje i vlasnik brenda C kafe, čime su očuvani tradicija i snaga ovog poznatog brenda.

Ubrzo kompanija počinje da planira izgradnju nove fabrike u Šimanovcima, na površini od tri hektara, sa idejom da se izgradi jedna od najmodernijih fabrika u Evropi sa najsavremenijom tehnologijom i najvišim standardima kvaliteta HACCP i ISO. Planovi su uključivali i izgradnju posebnog centra za posetioce koji žele da se informišu o procesu nastanka najčuvenijeg napitka na svetu, od ulaska sirovog zrna u proces prerade pa do finalnog proizvoda. Sve faze projekta uspešno su realizovane, a fabrika je svečano otvorena u septembru 2007. godine.

Danas je fabrika kompanije „Strauss Adriatic” jedna od 14 proizvodnih jedinica koje snabdevaju tržišta kafe širom sveta. U Brazilu, najvećem svetskom proizvođaču kafe, „Strauss Coffee” poseduje četiri fabrike i lider je na tržištu kafe. Kompanija je od ulaska u „Doncafé” investirala više od 60 miliona evra, što je najveća investicija ove multinacionalne kompanije van Izraela, matične zemlje.

Značajna sredstva uložena su u opremu za mlevenje, posebno prilagođenu profilu mlevenja tradicionalne (turske ili domaće) kafe, koju koriste samo vrhunski proizvođači ove vrste kafe u zemljama u kojima se ona konzumira. Oprema za mlevenje je integrisana u zatvoren sistem proizvodnje kojim fabrika raspolaže, u okviru Aroma Expert sistema koji je uveden na jesen 2010. godine.

Kompanija „Strauss Adriatic” među prvima je u Srbiji počela da primenjuje japansku poslovnu filozofiju Kaizen kako bi unapredila poslovanje. Uvođenje je startovalo 2010. godine, dok se sa primenom konkretnih principa počelo 2011. godine kada je na predlog jednog od zaposlenih proizvodni otpad, odnosno briket kafene plevice, upotrebljen kao energent za grejanje fabrike.

Bogata istorija je nešto što ovu kompaniju čini jedinstvenom. „Strauss Adriatic” se danas sa ponosom može pohvaliti primenom najviših standarda kvaliteta, kao što su ISO 9001 i HACCP, zatim ISO 14001, koji se odnose na zaštitu životne sredine, kao i primenom Kaizen menadžment prakse koja kreira podsticajnu radnu atmosferu među zaposlenima koji svakodnevno daju neizmeran doprinos dobrim poslovnim rezultatima. Svi ti faktori zajedno utiču na to da iz ove fabrike svakodnevno izlaze kvalitetni proizvodi koji su napravljeni s ljubavlju.

 

 Doncafé – priča o brendu

 

“Svakodnevica” je ružna reč. Ona podrazumeva našu inerciju, i život na auto-pilotu – život bez mnogo promišljanja, kreativnosti ili svrhe.

Ona je dominantna u našim životima zato što… smo dozvolili da bude tako. Svi mi imamo razne izgovore: “život nas melje”, “ne možemo sad time da se bavimo”, “nemamo para”, “nemamo volje”… svi ti izgovori su neprijatelji bolje verzije naše svakodnevice.

Upravo među tim izgovorima mi nalazimo idealno polje za naše delovanje. Postoji toliko toga oko nas što treba popraviti, što iziskuje našu malu ili veću intervenciju – prilike su nepregledne, ako se samo malo probudimo i otvorimo oči.

Ako damo sebi priliku da se odmaknemo od inercije našeg mišljenja i posmatranja, i prigrlimo činjenicu da život jeste odlična prilika, svašta je moguće. Mi usmeravamo sebe ka ljudima, iskustvima, stvarima, prostorima… koji su zaista vredni pažnje.

Ovo je pre svega narativ jednog jako deficitiranog elementa u našem društvu: optimizma.
Optimizam i kreativni princip su esencijalni isceljujući elementi za svakog čoveka ili za svako društvo. To je ono iz čega naš brend, Doncafé, crpi snagu, inspiraciju, svrhu i emociju.
Doncafé je brend koji sreću shvata ozbiljno i koji u svima nama budi bolje ideje kroz dublje i pozitivnije sagledavanje svakodnevice iz koje svi mi prirodno želimo da izvučemo maksimum.

Doncafé ne nudi gotova, instant rešenja za srećniji i ispunjeniji život, već ukazuje svojim ponašanjima na ovaj drugačiji ugao gledanja, pomaže ljudima u donošenju pravih izbora potrebnih za kreiranje efektnog, balansiranog i ispunjenog života i olakšava da se dese izlasci iz rutinskog posmatranja sveta koji nas sprečavaju da posvetimo vreme sebi, onima do kojih nam je stalo i iskustvima koja nam obogaćuju život. U tome je suština naše podrške pojedincima, a kroz njih i zajednici, na svakodnevnom nivou.